Paralen

20.11.2016 15:11


Arcas Cordis Paralen.
Tak takováto asociace paničku napadla,
když čekala na rozhodnutí rozhodčího, při mém dalším pokusu
o složení zkoušek ZZO, neb jí už opravdu začínala bolet hlava.

Počasí již týden předem zlobilo, pršelo a byla břečka,
a tak panička uvažovala, jestli se náhodou s tou zkouškou
neunáhlila. Protože nás s Gájou vždycky
učí, že
když prší, tak nejlépe ležet doma na gauči.

Samozřejmě - na procházku jdeme, i když mrholí,
ale jinak chce, abychom byli v rámci možností čistotní
a v blátíčku moc nedováděli nebo do něj nelehali.
A teď se po mě při zkouškách chtělo, abych si lehl na mokrou zem,
a při dlouhodobém odložení ještě na ní několik minut ležel.
A samozřejmě jsme zas pilovali aport,
ale jak už je o mě známo, když se mi chce, aportuji skutečně vzorně,
ale když se mi nechce .....
Tak po deštivém týdnu jsme se brzo ráno sešli na cvičáku,
abychom zkusili zdolat tu zkoušku.
Před zkouškou jsem se ale bohužel trošku rozčichal
po terénu, tak přivolání - no, umím to i lépe.

Obraty, sedy, lehy, taktéž - umím to i lépe,
takže paničku už pomalu zachvacovala beznaděj.
No a dovršil jsem to aportem.
Opět jsem předvedl svoji nápaditost,
takže při aportu jsem si udělal v trysku kolečko po cvičáku
a při té příležitosti zaběhl zkontrolovat odloženou fenku,
zda-li její dlouhodobé odložení je opravdu pevné.
Takže aport bohužel opět za nula bodů  :(
Moje dlouhodobé odložení na mokré blátivé zemi ale dopadlo dobře,
takže jsem postoupil ještě na druhou část,
kterou jsem zdolal - celkem vzorně. Od skupinky
hrajících si lidí s míčem jsem na přivolání pěkně přiběhl,
ve skupince v sevření jsem se taky uměl chovat,
a pak jsem ještě dokonce dělal pomocníka
ve třetí etapě, kdy se zkoušeli uvázaní psi při průchodu
skupinky a psovoda se psem. Panička se toho se mnou
chopila, takže jsem nejdříve vzorně procházel kolem uvázaných psů,
jako pomocník a pak, abychom také splnili třetí bod, tak mě panička uvázala,
šla se schovat a kolem mě pro změnu prošla
skupinka a psovod s jiným psem.
A výsledek - přátelé - mám to !
Mám složenou zkoušku ZZO !
Panička ale moc dobře ví, že to umím lépe,
než jak jsem předvedl, takže můj výcvik ještě nekončí,
nicméně zjara můžeme odjet na bonitaci se složenou zkouškou.
Pravděpodobně tam pojedeme ještě s našimi spřátelenými
hovíky-kamarádkami ze cvičáku, Abynkou a Endží,
jelikož jejich páníci bonitaci také na příští rok plánují.