Bude repete...

11.06.2016 20:21


Tento
víkend se u nás na cvičáku konaly kynologické zkoušky. Panička
měla v úmyslu přihlásit Gáju, protože už je to skoro záhodno,
aby nějaké zkoušky měl. Mě plánovala až na podzim, protože si
říkala, že jsem ještě takové rošťačisko, abychom tedy
získali trochu času. Jenže přihlášení účastníci se začali
postupně z různých důvodů odhlašovat, tak panička, aby
zachránila situaci, tak si řekla - zkoušky jsou od slova
zkoušet, tak to teda zkusíme i se mnou. Moc dobře věděla, že si
nerad a neochotně lehám, a aportuji jen když jsem  v dobrém
rozmaru, ale na doladění jsme měli týden, tož panička usoudila,
že jdem do toho. Pravda, docházku na cvičák bereme občas spíše
jako společenskou událost, ale za ten týden mě panička skutečně
naučila pořádně povel lehni. Pokud jde o "lehni" za pochodu,
tam jsem občas stávkoval, ale to bylo tak půl na půl, mohlo by to
vyjít. Já jsem totiž usoudil, že povel "stůj" za pochodu
umím docela dobře, tak paničce místo "lehni" za pochodu ukážu
jak umím "stůj". A pokud jde o aporty, tak když mám dobrou
náladu, aportuji činku, peška i tu blbou motyčku naprosto vzorně.
Když ale nemám náladu, tak nic nedělám, protože mám zrovna
jiný nápad. Takže přátelé, já šel na zkoušku ZZO a ráno
ještě panička na zahradě se mnou zkusila "lehni" za pochodu a
aport 2x a jelo se.


Ještě
musím na paničku něco prásknout, neb zkouška byla premiéra pro
mě, pro Gáju i pro paničku. Takže panička pilně nacvičovala
přihlášení ke zkoušce, které se má provádět asi takto: Pane
rozhodčí, psovod XY(jméno paničky) a Arcas jsou připraveni ke
složení zkoušky ZZO. Jenže paničce nějak tato věta nešla a
nešla pod nos, a jak ji tak furt trénovala, tak se pak přistihla,
že už nepoužívá oslovení "rozhodčí" ale "dozorčí",
které pak ještě  obměnila slovem "výpravčí" a jednou se jí
povedlo si přeříkat větu u které místo slova "psovod"
nahradila bezmyšlenkovitě slovem "plukovník".  Takže kdyby se
to povedlo, mohlo taky přihlášení zaznít asi takto: Pane
výpravčí, plukovník XY a pes Arcas, jsou připraveni složit
zkoušku ZZO  :D


Přihlášení
ke zkoušce se nakonec paničce povedlo, jen se celkem vtipně
zeptala své "nápovědy" zda se má jít přihlásit ke kolíku
(zahajovací bod)  nebo k rozhodčímu. Tož k rozhodčímu, k
rozhodčímu, ke kolíku neeee.... :D 


Takže
přátelé, na zkoušku jsem nastoupil a chodil úplně báječně,
panička říká, že chodím líp než Gája,  přivolání se
taktéž celkem povedlo, otočky, dlouhodobé odložení.... no a
když přišlo odložení za pochodu "lehni" to si teda panička
oddechla, když se otočila a já jsem ležel. A když přišlo na
Aport, panička mi s sebou vzala peška, protože věděla, že ho
přináším nejraději. Odhodila aport, povel Aport - a já seděl
jak přikovaný. Dostala pokyn znovu zavelet Aport - to už panička
se ke mně dokonce naklonila a do ucha mi zařvala Arkááááás
Apóóóórt - a já jsem seděl jak hříbeček a koukal na ni,
jestli to myslí vážně. Takže tímto jsem zkoušku projel a bude
při nejbližší příležitosti repete. Zrovna se mi totiž
nechtělo aportovat vůbec. Inu, jsem totiž hovawart a mám své
vlastní uvažování. A mám paničku, která mi dává prostor ho
realizovat, takže si to oba náležitě užíváme.  :D

 Ještě dodatek: když jsme přijeli domů, tak si mě panička na zahradě  posadila k noze, hodila činku, zavelela Aport a já jsem činku vzorně přinesl a podal. Jenže to se mi zrovna chtělo.